AutoslalomRacingRallyFormel KAktiveRally VMInnmeldingTilbakeArkiv-AlbumLogin tillitsvalgtSpørreskjemaTil NAF AB
Racing   NAF  Motorsport på Rudskogen Race Festival 2007.

NMK Sarpsborg arrangerte NM/NC runde på Rudskogen Motorsenter nå i helgen 25. og 26. august 2007 og i samarbeid med Norsk Motorsportklubb Oslo, ble det kjørt 3 NM klasser og 3 NC klasser for bil, samt MC klasser.

Deltagende klasser er:
NM klasser:
Klasse 1 - Standard Production
Klasse 2 - Seven Racing
Klasse 3 - Spesial Saloon
 
NC klasser:
Klasse 2 - Roadsport
Klasse 3 - Historisk Racing
Klasse 4 - Formel Basic

Gjesteklasse bil: PCN Porsche Challenge

NAF Motorsports utsendte traff en hyggelig gjeng NAF utøvere som gjorde det bra i sine klasser.

Før helgens var dette status:
I Special Saloon, klassen for muskelbiler er det Christer Gislerud fra KNA Varna som har tatt en solid ledelse etter seks løp. Med sin Porsche 911 har han vunnet fem av seks løp og har 183 poeng. Tredjeplassen har Espen Løvstad i Mazda RX7 fra NAF Motorsport Asker & Bærum med 129 poeng.

Så til Rudskogen Race Festival

Spesial Saloon A:
Vi møtte Espen Løvstad i Mazda RX7 fra NAF Motorsport Asker & Bærum nr. 10 lørdag og 5 plass søndag med en flott opphenting etter å ha startet bakerst.

Bildetekst:
Mazda RX 7 kjørt av Espen Løvstad til høyre med sjefmek. Johan Svendson til venstre.
En rask racing ekvipasje med en rå lyd.

Espen som til daglig er økonomisjef og controller hos NISS har tidligere kjørt rally på 80 tallet blant annet. RX 7 er innkjøpt fra Mikal Molin som ble Nordisk mester med bilen i Nordic Supercar i 2004/05.
Wankelmotoren er en turtallsvillig motor som har effekten sin på 7 til 9 tusen omd.
så her går det unna.

Neste runde er BMW'en bak tenker jeg

Ja langt bak...


Espen mener at det ikke kreves så stort apparat i racing som i rally, derfor begynte han, han skrur det meste selv, bortsett far motor og girkasse, det sendes til Sverige hvor han har tilgang på de grommeste delene fra Mazda Racing USA.
Tro det eller ei motor inkl. 1/2 euro pall veier ikke mer en 62 kilo, så det blir ikke store portoen for transport til og fra overhaling som koster ca 40 lapper.


Anglian var ingen match for Espen

Roadsport A
Per Chr.
Wiencke i Porsche 993 RS NAF Motorsport Asker & Bærum 4 plass lørdag og 5 plass søndag

Bilde tekst:
Racing er en familiesport forteller Per Chr. Wiencke, det er viktig
å begynne tidlig. Fra høyre Vilde, Martine på fanget Christian og bak Line.

Per Chr. til daglig gartner startet med rallycross i 911 i 92 til 98.
Startet med asfalt i 99 og har kjørt for det meste Porsche.

Hmm Sportsnytt ja spennende men lite racing da... Christian er med, snart klar for kart?

Beste sesong i Roadsport klassen var vel 2005 med 18 løp som ga 12 seire og resten 2 plasser.
Jeg må jo spørre Porsche må jo være ekstremt dyrt å kjøre, men seff. tar jeg feil.
Per Chr. har på 50 løp mest fylt bensin og byttet dekk, en Porsche er bygd for sport fra staren av så derfor er den ekstremt pålitelig å drive. Per Chr. i ledelse på bildet under.

PCN-Racing GT
Lars Faale i Porsche NAF Motorsport Asker & Bærum 5 plass på lørdag

Begge på pallen Lars til venstre på 2 og Per Chr. på 3 til høyre.
Ill foto far 2006 sesongen.


Per Chr. Wiencke i Porsche 993 RS NAF Motorsport Asker & Bærum 3 plass på lørdag hvor denne klassen kjørte sammen med historisk..


Lars Faale leder i sin hvite Porsche

 

Racing var ikke helt ukjent i gamle JR.
dager heller, klikk her...

Eller titt i de gamle Jubileumsbladene her...

   

Mer om Lars Faale og Porschen

 
Bilen er en 1988 Porsche 944 Turbo S som brukes i Roadsport, Spesial Saloon og Porsche Cup.

Hurtig data: Motor 2,5 liter m KKK26 hybrid turbo, ca 365 hk, bygget av Sandèn bilteknik i Gøteborg. 5 trins girkasse m 40 % sperre, Max lettet ned nix interiør, lexan ruter, glassfiberfront, m.v Løpsvekt 1126 kg tørr.

Lars Faale NAF MS/AB, medl nr 305


Svingen går bra...

 

 

Ikke lett og ta inn

 

Det gjorde det ja...


Bremset litt sen kanskje...

Kom det noe bak..

Var det siste bil..

 Dette var Vålerbanen 2006, Våler Open, hvor de raskeste asfaltbilene kjørte "free for all". Ingen overraskelse at jeg kom sist etter dette vell,...hehe,.