Velkommen til NAF Motorsport Asker og Bærum


Her finner du forskjellig CHALLENGE INFO
Link til www.challengelop.no
  Resultater etter John Unneruds Minnerløp 2012:
Ferdighetsprøver, en spennende prøve i år....

Resultater med alle prikker og etapper...

Resultater kun total ...

Søknad om starttillatesle for å delta i utenlandske løp

Nordiske Challenge og Regularitycupen 2012

Norsk Bilgaranti Challenge Cup 2012

Vårløp:

Liersprintet treningsløp og kurs 14 lørdag april.
Startprogram, starliste og innbydelse...
Resultater Ferdighet og totalt...

Klikk her...

Treningsløp Lierkroa....

Terminliste 2012...

Sommerløp:

Inbjudan till regularityrallyt ”Sock´na runt” Lördagen den 9 juni 2012.

Samling hos Hallan etter RMCH 2012

Rally Hadeland ble et fint challengeløp, les mer her....

Siste fra Oddvar 20.01.2012
Innbydelse til Challengecup...
Terminliste 2012...



VinterChallenge 2012 resultater og fotoalbum...
Les mer her....

Tilleggsregler her...
2011


A/S NORSK BILGARANTI CUP Resultater cup 2011 revidert 05.10.2011


Stifinner'n 2011, resultater...


Resultater John Unneruds Minneløp

Ferdighet...
Totalresultater...





På tunet hos John hadde vi 15 min. reguleringspause

Innbydelse Høstløpet NAF Oslo

Stifinner'n 2011
Innbydelse 2011
Tilleggsregler Stifinner'n 2011

Oddvars newsletter september 2011
Løp i 2011 oppdatert av Oddvar 12 juni
 
Skjærgårdsløpet 2011
Skjærgårdsløpet 2011 ferdighetsprøver
  Resultat fra Grimstad
Fredriksten innbydelse og påmelding
Resultater og Ferdighet
   
Per du Hane / Oddvar Moland i en ex. Wardegård Porsche vant total det 98 mil lange løpet.
Vi gratulerer og du finner fotoalbum her...
Fotoalbum her...

Rally Viking 2008 fotoalbum

Resultatliste klikk her

 
Løp nå i august 2008 Rally Viking
Oppdatert 03.08.08
Startliste...
Starprogram...
Skisse base Eidsfoss...

RALLY VIKING 2008

Er landeveisløp slik det ble arrangert rallies i 50-årene, krydret med en kartleseretappe hvor spesielt kartleserne skal få litt å bryne seg på.

For sjåførene vil 2 ferdighetsprøver i Svarstad skille guttene, damene og mennene.

Løpet har sin base på skjønne Eidsfos Kro syd i Eikeren ved RV 35.  Her samles deltagerne ved 08.00-tiden lørdag , første bil starter kl 09.30.

Løypa går via Hvittingfoss hvor det er en minipause ca kl. 10.20.  Herfra kjører deltagerne vestre vei til Passebekk hvor de starter på en pålitelighetsprøve med målgang i Svarstad.  Her vil førerprøvene finne sted på industriområdet vis a vis Statoil-stasjonen ved 11.15 tiden og utover.   Fra Svarstad kjøres det en transportetappe ned til Hvarnes. Her kjøres den kronglete gamle riksveien over til Dalsroa på idealtid og hastighet 50 km/t.  Høyjord Kirke passeres på venstre side.  Den flotte fylkesveien på grus over til Ramnes kjøres også på idealtid.

Fra Ramnes kjører lagene ” Berg- og dalbane ” over til Åsgårdstrand hvor det er lunsj fra kl. 14.oo til 15.30.  Det er pilet rute fra hovedveien ned mot sentrum.

Årets løp har lunsj hos ekteparet Wikant i deres nydelige have i Åsgårdstrand.

Etter lunsj er det en 9-mils orienteringsetappe på kryss og tvers i Vestfold.

Skoppum – Slagen Kirke – Undrumsdal – Fossan – Våle – Bakstvål – Sjue – tilbake til Våle og tidskontroll på gatekjøkkenet i sentrum.

Spesiellt den gamle Kongeveien sydover gjennom skogen fra Kornto-gårdene har vel ikke sett biler på 30 år ?.

Etter Våle skal deltagerne forsere nok en klassiker i rally-sammenheng. På strekningen Myre – Holtung – Kjær var det mange avkjøringer på denne krokete veien med grusdekke i 50-årene.  Pålitelighetsprøve via Hem Kirke – over elven ved Brufoss – Horntvet – til Hvittingfoss er en ny erfaring for årets deltagere.  Etter en kort pause ca kl. 18.00 bærer det avsted til den nedlagte jernbanelinjen fra Hof – krysse RV 319 og RV 35 – over skogen og ned til Eidsfos Kro hvor første bil ventes ca. kl 18.40. Da har de 30 lagene kjørt ca. 290 km på kryss og tvers i Buskerud og Nordre Vestfold.  Premieutdeling til de flinkeste av de flinke avsluttes ved 20-tiden.

DET OPPRINNELIGE RALLY VIKING

Ble arrangert i årene 1951 til 1960.  Blant vinnerne finner vi Per Bergan, Carsten A. Johannson, brødrene Arne og Hans Ingier, Svenske Carl Magnus Skogh og ikke å forglemme Nils-Fredrik Grøndal, bestefar til dagens rallyess Anders Grøndal.  Løpet samlet deltagere fra hele Europa ettersom det talte med i datidens Europamesterskap i  Rally.  Dette var krevende løp over flere dager, og med start fra forskjellige byer i Norge og også fra Karlstad i Sverige.

På den tiden gikk mesteparten av løypa på grus.  Bilene var stort sett helt standard uten trimming, spesialinteriør etc.  Mange merker og modeller fra den tiden er nu forsvunnet.  SAAB og DKW to-takt, Simca , Fiat 1100 TV, Citroen og amerikanske Ford / Chevrolet sammen med Volvo PV og VW 1200 var med og preget resultatlistene.

Etter 1960 byttet løpet navn til Rally Norge, Høstrally etc.  I Norge fikk vi rallystopp pga ulykker og andre politiske forhold, i 1972.

Fra slutten av 80-årene har Rally Viking blitt arrangert som klassiske rallies med nostalgi som viktig faktor, og senere som dagens challengeløp .  I dag er de fleste av bilene fra 60-70 årene.  Nestor blant deltagerne er 76-år unge Kjell Gudim med flott 1965 Porsche.  Hans gamle kartleser Monty Karlan er den som i 1987 sørget for renessanse for Rally Viking og som fremdeles trekker i trådene.  I 2008 er det KNA Drammen som står for arrangementet, med nevnte Monty Karlan og Oddvar Moland som driftige ildsjeler.  Med seg har de over 70 trofaste medhjelpere som sørger for at deltageren får en spennende dag med sine stolte biler.

 


 Tilbake til NAF Motorsport eller til nafmotorsport.org